Vers bij het ontbijt

Ik heb ooit in een opwelling een sapcentrifuge gekocht in de Lidl, die blijft meestal in de kast zitten. Het ding is fantastisch om fruit die hun “ideaal eetmoment” gemist hebben en in de schaal liggen te rotten.

Daarom heb ik hem deze ochtend nog es bovengehaald, 2 appeltjes hadden hun beste tijd gehad. En was smaakt nu beter bij het ontbijt op zondagochtend dan een vers glas appelsap.

Hierbij een foto handleiding:

materiaal

Nodige materiaal

Fijnsnijden

Fruit fijnsnijden, snij de rotte plekken weg. Normaal haal ik het klokhuis er niet uit, maar hier was het rot.

Vers sap

Najamie, vers sap

limoen

Nog wat vers limoensap toevoegen.

sap

Hoe helder of troebel je sap is, wordt bepaald door de snelheid. Ik heb hier gekozen voor de stand 1, dit geeft ook wat pulp. Stand 2 is fijner. Roer even om dit een mooi homogeen mengsel te maken.

afwas

Het lijkt veel afwas, maar gewoon es onder de kraan houden en alles kan afgedroogd worden.

Heerlijk appelsap!

Heerlijk appelsap!

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

