Groene couscous met gepocheerde visfilet

Gisteren was het eindelijk nog es een dagje mooi, zonnig weer. We zijn dan ook de hele dag buiten geweest, de hele dag weg. We zijn dan ook niet naar de winkel geweest. Het werd dus opnieuw kastkoken. Zij het wel een klein beetje voorbereid. Ik had een tijdje terug een receptje geselecteerd. Ik zorg dan dat ik alles in huis heb om het een eerste keer te maken, deze keer was enkel de courgette vers, de rest was diepvries. Dave vond het zo lekker dat dit een blijver wordt.

groene couscous met gepocheerde visfilet - recept van delicious

Gcouscous met gepocheerde visfilet – recept van delicious


Ik haal erg veel inspiratie uit het tijdschrift delicious. Het is echt een fantastisch magazine, ik heb er nog nooit eentje weggegooid. Ik vind het fijn geschreven, vol lekkere gerechten, mooi geïllustreerd en voornamelijk, het inspireert me! Dit recept komt uit deze delicious.

delicious - juni 2009

delicious – juni 2009

Als ik mijn boodschappenlijstje voor een week maak en mijn week niet vol krijg, dan haal ik een delicious van rond deze periode boven en kies ik daar iets nieuws uit.

Anders dan anders heb ik dit recept bijna volledig gevolgd.

ingrediënten voor 2 personen:

  • 1 el diepvries peterselie
  • handvol basilicum
  • 1 tl kappertjes (staat steeds in m’n frigo)
  • 1 tl mosterd (lekkers van wostyn)
  • 50ml olijfolie met look
  • kokend water, ong 150ml
  • 1 groenten bouillon blokje
  • 125gr couscous
  • 1 verse cougette in blokjes gesneden
  • 60g diepvries erwtjes
  • kokend water, ong 500ml
  • 2 visbouillon blokjes
  • 2 wit vis filets (ik heb diepvrieskabelauw van goeie kwaliteit gebruikt)

Groene saus

Ik gebruik erg vaak diepvries kruiden, hier peterselie. Ik gebruik ze bijna elke dag. Steeds vers, altijd bij de hand…

verse diepvriespeterselie

Verse diepvriespeterselie

De eerste 5 bolletjes gaan samen in de mixer.

De eerste 5 bolletjes gaan samen in de mixer.

groene saus

Gladde groene saus, zet deze aan de kant voor later.

Snij de courgette fijn, voeg deze samen met de couscous.

Snij de courgette fijn, voeg deze samen met de couscous. Als je net als mij diepvries erwtjes gebruikt, plaats deze dan in een vergiet en overgiet met warm water, tot ze niet meer bevroren zijn. voeg ze daarna toe aan de couscous.

Voeg een verkruimeld bouillon blokje toe aan de couscous en overgiet met kokend water tot alles onder staat. Dek af, overgiet na 5 min nog es met water. Dek opnieuw af voor 5 min, haal daarna de folie eraf en roer goed door.

Tijd om vis te pocheren.

Breng 2 vis bouillon blokjes samen met het kokend water in een pot. Roer los, maar zet niet op het vuur, als het water te warm is valt de vis van elkaar. Leg de diepvriesvis er in zonder eerst te ontdooien en volg de verpakking, bij mij stond er 10 min in kokend water.

Kabeljauwhaasje

Kabeljauwhaasje

Ik heb 2 min van de kooktijd afgedaan en nadien nog 2 min in aluminium papier laten uitlekken.

Afwerken:

Meng de groene saus onder de couscous.

Meng de groene saus onder de couscous.

groene couscous met gepocheerde visfilet - recept van delicious

En opdienen. Heerlijk!

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

