Quick tikka masala

Na een hele week op restaurant te eten had ik nog ‘ns behoefte aan een zelfgemaakte maaltijd. Natuurlijk zonder lang in de keuken te staan. Want ik heb er een intensieve werkweek op zitten. Daarom een snelle tikka masala.

Tikka masala met kokosrijst en koriander.

Tikka masala met kokosrijst en koriander.

Nodig voor 2 personen:

  • 1 ‘bakje’ kipfilethaasjes
  • 1 potje natuur yoghurt (125gr), werkt ook prima met natuur soja yoghurt of lacotsevrije yoghurt. Let er wel op dat het magere yoghurt is, anders wordt je gerecht te zoet.
  • 125 ongekookte basmati rijst
  • 1/2 potje tikka masala mengeling, soort saus, te vinden in de wereldwinkel afdeling van je supermarkt
  • 100ml kokomelk
  • 1 knijp uit een citroen
  • verse (of natuurlijk diepvries) koriander

Zo ging ik te werk:

  1. Meng 1 grote eetlepel van de saus met de yoghurt, doe dit in een grote kom.
  2. Leg de kip in het yoghurt mengsel.
  3. Laat dit 10 tot max 30 min zo staan. Door de kip in de yoghurt te leggen breken de yoghurt enzymen de structuur van je kip voor een stukje af. Hierdoor wordt de kip heerlijk mals en dringen de smaken er beter in.
  4. Kook de rijst gaar en bak terwijl de kip, ik leg de filets één voor één in de pan. Zo heb je de sausoverschot niet mee. Dit scheelt in aanbaksel van de pan schrapen.
  5. Knijp es goed in een halve citroen die je boven de pan houdt, dit brengt het wat in balans.
  6. Giet de rijst af en meng er de kokosmelk door. Laat dit even indikken.
  7. Koriander op de rijst en klaar!

Geniet ervan.

Zo zag mijn yoghurtmengsel eruit voor ik de kip bakte.

Zo zag mijn yoghurtmengsel eruit voor ik de kip bakte.

4 gedachtes over “Quick tikka masala

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

