Spinazie risotto met zalm

Zonet spinazie risotto klaargemaakt, heerlijk!

Hoe kan het ook anders, spinazie, love it! Risotto, love it! En, snel klaar!

Recept gehaald van Op hoge hakken van Bar tot Boekenplank.

Bereiding, heel simpel.

Bereiding, heel simpel.

Zo zag het er bij mij uit. Of beter gezegd, bij Dave, want voor mij is het kaas-vrij

 

Voor het gemak schrijf ik hier nog es neer hoe je het klaarmaakt:

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 250gr risottorijst
  • 1l groentenbouillon, gemaakt van 1 bouillonblokje
  • 500gr spinazie
  • een ui, fijngesneden
  • 20gr parmezaanse kaas

Warm boter en olijfolie in een diepe brede pan. Stoof daarin de ui, voeg na 3 minuutjes de rijst toe. Roer dit goed om zodat alle rijst bedekt is met vetstof. Voeg er dan de warme bouillon aan toe.

Terwijl je de zalm bakt, roer regelmatig in de risotto. Na 16 min, er is dan al veel vocht opgenomen door de risotto, voeg ik de spinazie toe. Dit is het moment om te kruiden met flink wat peper. Laat nog 3 tot 5 min opstaan.

Serveer de zalm met de risotto met wat parmezaanse kaas. Smakelijk!


 

Hou je van dit recept? Bekijk dan zeker ook es volgende recepten:

Zomerse zeevruchtenrisotto

Zomerse zeevruchtenrisotto

groene couscous met gepocheerde visfilet

groene couscous met gepocheerde visfilet

4 gedachtes over “Spinazie risotto met zalm

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

