chocoladepuddingske met peer

Ik heb Piet vorige week iets zien klaar maken in z’n nieuwe programma, Smakelijk. En het moet gezegd, het zag er heerlijk uit. Ok, misschien net dat ietsje minder appetijtelijk in het bord, maar hoe hij erover bezig was… Hij zei op het einde “Ik weet dat het er niet uit ziet, maar hiervoor mag je mij altijd wakker maken”.

Toen dacht ik, ik zit hier toch, de hele dag thuis. Ik heb nu eigenlijk tijd zat. Ik kan dit best eens uitproberen en kijken of het echt weinig werk ik. Of ik dit nog zal kunnen maken als ik terug ga werken… En ja hoor. Het was een voltreffer. Bedankt Piet!

Ok, deze blog gaat over wat Dave eet. En nee, Dave heeft dit niet gegeten... Jammer voor hem want het was heeeeeerlijk!

Ok, deze blog gaat over wat Dave eet. En nee, Dave heeft dit niet gegeten… Jammer voor hem want het was heeeeeerlijk!

Ik geef je mee hoe ik het gemaakt heb en iets lager kun je terugvinden hoe Piet zegt dat het moet. Als je op de foto klikt ga je meteen naar de site en de video.

Ingrediënten voor een super-vullend-ontbijtje:

  • 25g zwarte chocolade, ik gebruik er van delhaize merk, maar wel met 75% cacao, lekker bitter, zonder veel extra suiker
  • 1,5dl amandelmelk, echt je moet die amandelmelk van Alpro proeven, hij zal nooit meer uit je frigo verdwijnen
  • 1 peer
  • 75gr havermout, snel even met de cutter-mixer erdoor gegaan, zodat het fijner werd
  • 1 el amandelpoeder
  • 2 el muesli, hier heb ik gezondigd, ik het die heerlijke van (gesuikerde) van delhaize gebruikt. Met chocolade en karamel, mmmmmm…

Je zult zien dat ik meer melk gebruikt heb en meer muesli. De extra melk was nodig omdat de haver, die ik ‘gemaakt’ had, bestond uit erg fijn haver stof en kleine brokjes. ‘k Was iets te enthousiast met de mixer. Daardoor had ik wat extra melk nodig anders was het één vaste pasta. Bij het eten, vond ik het voornamelijk erg lekker om telkens wat warme chocolade’pudding’, chrunch (muesli) en warme peer mee te hebben in elke hap. Daardoor dat er meer muesli in zat.

ingredienten

Ik denk dat ik in totaal even veel tijd ‘verloren’ heb als ik anders een eitje zou eten. Het duur net iets langer om klaar te maken dan een ei, gewoon omdat je meer moet uithalen en toch wel moet wegen. Maar het eten van een ei duurt dan weer langer dan gewoon brood of deze lekkere hap. Dus tijd zal me zeker niet tegenhouden om dit nog es te maken.

Ik heb Piet z’n werkwijze dan stap voor stap gevolgd, deze ga ik dus niet overnemen :) Probeer het es, je zal aangenaam verrast zijn!

Recept Piet - Smakelijk op Vier

Recept Piet – Smakelijk op Vier

Een gedachte over “chocoladepuddingske met peer

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

