Snel en lekker: appelcakejes met een beetje kaneel

Een nieuwe baby, geen babyborrel, als je ooit ook in deze situatie gezet hebt, dan herken je het waarschijnlijk wel… De telefoon gaat, “Ann-Sofie ’t is oma, we komen straks es langs. Want we hebben de kleine al zo lang niet meer gezien. Tot straks.” Voila. Zo hup, einde boodschap. Ondertussen ben ik het al wat gewoon en gelukkig heb ik een brave, makkelijke baby. Die laat het toe dat ik nog snel wat cakejes in elkaar flans om op tafel te zetten. Ik weet dat m’n opa fan is van een appelbol en appelstrüdel. Dus dacht ik, waarom geen appel-kaneel-cakejes.

IMG_3046

Ingrediënten voor 12 cakejes: 

  • 100gr suiker
  • 4 eieren
  • 200gr zelfrijzende bloem
  • 10ml melk, kun je perfect weglaten, maar hierdoor blijft de cake ook nog enkele dagen later smeuïg
  • kaneel naar smaak, voor mij was dit 2 keer schudden met het kruidenpotje
  • 2gr bakpoeder, kan zonder, maar dit zorgt voor mooie volle cakejes die net iets beter gerezen zijn
  • 120gr boter, zacht gemaakt in de microgolf
  • 1 appel, geschild en in kleine stukjes gesneden

Als je m’n blog wat volgt, dan weet je waarschijnlijk ondertussen wel dat ik grote fan ben van de alles in één cake-methode. Dus ook hier, doe alle ingrediënten behalve de appeltjes in een pot en mixen maar. Spatel de appeltjes erdoorheen en doe in de cakevormpjes. Deze bak ik in een voorverwarmde oven van 180° in 25 min klaar.

In een half uurtje heb je heerlijke dampende cakejes die uit de oven komen. Voor mij werkt dit erg goed. Zodra de telefoon dicht ligt, haal ik de KitchenAid uit start ik. Alles in de oven en snel afwassen. Na het afwassen tafel dekken en dan gaat de bel. Bij het openen van de deur zegt m’n oma al, amaai wat ruikt het hier lekker. Mission accomplished!

Hier nog een sfeerbeeldje…

Ik vul m'n cakejes meestal met een spuitzak. Ook bak ik ze in een 'muffin'vakvorm. Zo behouden ze mooi hun vorm.

Ik vul m’n cakejes meestal met een spuitzak. Ook bak ik ze in een ‘muffin’vakvorm. Zo behouden ze mooi hun vorm.

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

