Chocolade sinaas cakejes

Ken je dat gevoel, start bezoek en ineens denk je… Oh help, ik heb niet genoeg in huis. Het is nog nooit waar geweest hoor. Maar ik heb het al vaak gedacht. En dan bak ik meestal cakejes of een cake of … Eigenlijk maak ik gewoon iets met wat ik in m’n kasten heb zitten.

Het was weer zo ver, twee baby bezoekjes na elkaar. Het eerste bezoek wist ik niet met hoeveel ze kwamen. Met 2, 3, 4 … En daarna kwam er nog een koppel, maar dan zou Dave ook al thuis zijn en misschien kwamen m’n ouders ook nog… Dus ja, snel nog cakejes gemaakt. Deze keer werd het chocolade met sinaas smaak.

Chocolade sinaas cakeje

Chocolade sinaas cakeje

Ingrediënten voor 12 cakejes: 

  • 100gr suiker
  • 100gr boter, zacht gemaakt in de microgolf
  • 2 eieren
  • 100gr zelfrijzende bloem
  • 2gr bakpoeder, kan zonder
  • 20ml melk, kun je perfect weglaten, ik gebruik dit omdat de cake hierdoor smeuïg blijft
  • 4 druppels sinaasappel extract
  • 10gr cacao poeder,  geen nesquik hé! Gebruik kwaliteits cacao poeder, zo puur mogelijk

Alle ingrediënten samen in een pot en mixen. Ik gebruik een spuitzak om ze in de cakejes te verdelen. En bak dit dan 20 min in een voorverwarmde oven van 180°

Probeer dit zeker es, erg lekkere combo.

Met m’n bezoek viel het trouwens allemaal goed mee. Er kwam minder volk dan verwacht, maar de cakejes waren toch op. De koekjes uit de winkel die zijn blijven staan.

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

