Köttbullar met munt-erwtjes

Dit is eten voor al je al een hele dag gegeten hebt, maar toch ineens een hongertje krijgt. Vooral aangeraden als je aan het einde van een lange dag wat troostvoedsel nodig hebt. Meer dan dat je eigenlijk honger hebt. Na bv een begrafenis, gevolgd door een broodmaaltijd, gevolgd door een kerkhof bezoek, gevolgd door een familiebijeenkomst…

Nodig:

  •  een zak diepvries balletjes van de IKEA 
  • een zak diepvries erwtjes
  • wat munt
  • ev een ui en wat look

Dan is het vrij simpel. Ontdooi de balletjes volgens de verpakking. Stoof de ui en de look in wat olijfolie. Kap er vrij snel de erwtjes bij. Roer met een pureepletter, ja hoor, dat lukt én minder afwas :D Van zodra het lukt, plet de erwtjes wat en doe er munt bij.

Op een bordje en smullen.

Ok, niet iedereen heeft standaard Köttbullar in z’n diepvries zitten. Maar wij dus meestal wel. Stiekem droom ik er van om een groot kutterboelarfest te houden. Ik zie het al helemaal voor me. We hebben het er dan ook al erg vaak al grappend over gehad.

We nodigen al onze vrienden uit, Dave en ik doen een haarnetje aan, aan het begin van het eiland zetten we onze borden. En iedereen komt langs met een bord en daar kapt Dave, met een zuur gezicht, eerst wat rode saus en vervolgens 10 balletjes in. Daarna geeft Dave het bord aan mij door en ik vul het voor de rest met frieten. Die gooi ik natuurlijk in de saus, zodat ze lekker slap zijn tegen dat je ze opeet. :D

Maar ja, dat doen we dus niet. Niemand zou dat fijn vinden. Of lekker :) Het idee is gegroeid door -tijdens de verbouwing- echt te vaak naar de IKEA te gaan. En daar blijft het bij, een zot idee. Alhoewel, misschien doe ik het ooit wel es, voor Norah of zo. Op een verjaardagsfeestje. Dan gaan de andere kindjes me cool vinden. Wat iedereen weet dat dat belangrijk is, cool gevonden worden door vreemde kindjes.

Tot snel!

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

