Balls and glory – thuis

Ik hou ervan om naar de Balls and glory te gaan. Wij zijn alleen nog maar in Brugge geweest. Maar ik vind het daar fijn. Niet de ideale plaat om met een baby’tje te gaan. En om snel iets af te halen, ligt het echt verkeerd. Daarom was ik dan ook erg blij verrast om drie soorten gehaktballen van de Wim te zien liggen bij Delhaize.

Vol enthousiasme heb ik twee zakjes, met daarin elk een gehakt bal, gekocht. Eenmaal thuis was dit al een heel stuk getemperd. Want de ballen zagen er veel kleiner uit dan bij hun en hoe zou dat lukken zo in mijn oven. Gaat die lekken en zo in een badje sap drijven? Om uiteindelijk helemaal uitgedroogd in ons bord terecht te komen…

Maar niets was minder waar. Het is een echte aanrader! De ballen waren zeker even groot als daar. Wat neer komt op een goeie, stevige portie. Ze smaakten heerlijk en om het echte balls and glory gevoel te creëren heb ik ze ook geserveerd op een portie stoemp en met vleessaus erover.

De ballen passen perfect in mijn crème brûlée potjes. Je bakt ze in 27min in een oven van 170°

DSC00949

Wij hadden ballen gevuld met kaas en ham en daarbij heb ik selderstoemp gemaakt. Hiervoor heb ik een halve selder gebruikt. Deze gewassen, gesneden en gestoofd. Daarna heb ik in dat pannetje mijn vers gemaakte puree gedaan. Goed roeren en klaar :)

De vleessaus kwam uit een pakje die ernaast lag in de winkel. 

Natuurlijk is dit absoluut niet hetzelfde als naar het restaurant gaan. Maar het komt toch aardig in de buurt. Dus als jij net als wij het geluk hebt dat er bij een delhaize in jouw buurt ook balletjes van de Wim verkocht worden, zeker doen. Héérlijk

Bij welke delhaize je de ballen kunt kopen, vind je op de site.

DSC00951

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

