Cocktails!

Geen feestje zonder drank! En waarom niet es cocktails? Ik wou absoluut niet de standaard, gin-tonic en mojito maken. Dus ben ik op zoek gegaan naar wat andere cocktails en voor elk wat wils. Hierbij mijn aanbod voor de avond:

DSC01115

 

Hier komt een korte omschrijving van hoe ik ze gemaakt heb. Je zult op de foto’s zien dat mijn glazen collectie niet zo groot is, maar niemand vond dat erg :D Wil je meer uitleg over hoe ik de cocktails gemaakt heb, laat me hieronder dan even een boodschap na!

Bitter: Red Caipirinha

DSC01116

 

Deze cocktail werd beschouwd als de verrassing van de avond, probeer hem zeker es!

  • kort breed glas
  • 1/2e limoen in 4 partjes gesneden
  • 3el rietsuiker
  • met de muddler erdoorgaan, zodat de suiker gedeeltelijk oplost in het sap van de limoen
  • 30 tot 50 ml campari erbij
  • CRUSHED ijs bijdoen tot boven
  • roeren, zodat alles zich mooi mengt door het ijs
  • spuitwater bij tot boven
  • rietje erin en opdienen!

Fruity: Grand’O

DSC01119

  • lang glas
  • vullen met CRUSHED ijs tot boven
  • 10ml cranberry sap OF 3ml grenadine
  • 50ml Grand Marnier
  • 60ml Fruitsap
  • paar druppels limoensap
  • bijvullen met spuitwater
  • rietje erin en opdienen

Sweet: Cosmopolitain

DSC01118

Als je helemaal Carry wil volgen, dan heb je een hip cocktail glas nodig en doe je best geen ijs in, maar dan shake je je drankje koud voor je het inschenkt. Ik heb al de zaken niet, dus dit is hoe ik het gedaan heb…

  • lang glas
  • vullen met CRUSHED ijs tot boven
  • 30ml vodka
  • 20ml cointreau
  • 20ml limoensap
  • 30ml veenbessensap, ook wel cranberry sap genoemd
  • 10ml suikerwater
  • en natuurlijk dien je dit ook op met een rietje.

Ik heb het limoensap, veenbessensap en rietsuikerwater op voorhand gemengd en in de frigo geplaatst. Een uitgewassen lege wijnfles is hier trouwens perfect voor.

Classic: Belgian Blend

We moeten niet flauw doen, op elk feestje is er wel iemand die echt niet van cocktails houdt. Verplicht hen niet om mee te doen, bied gewon bier aan onder een leuke naam. Op mijn feestje was dat Dave ;)

Virgin: Apple Nojito

DSC01132

Heb je echte bob’s op je feestje of zijn er mensen die niet drinken of komt de avond tot een einde… voorzie voor die momenten een alcohol vrij alternatief…. Dit is geen slappe cocktail waar gewoon de drank uit weggelaten is, maar een echte, alcohool vrije, cocktail.

  • lang glas
  • vullen met CRUSHED ijs tot boven
  • 20ml muntsap, op basis van siroop
  • 30ml limoensap
  • 100ml appelsap
  • afvullen met schweppes tot boven
  • rietje en klaar

Hiervoor moet je bijna alles op voorhand klaar zetten, met de muntsiroop kan je bijna niet anders. Meet deze eerst zorgvuldig af en leng correct aan met water. Dan op het laatste moment ijs en schweppes erbij.

 

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

