Fruitsla

We hadden vandaag bezoek van Dave’s collega’s. En omdat het niet altijd cake, taart of ander soepgoed moet zijn, heb ik es fruitsla gemaakt. Een hele grote kom. Die zo gewoon op tafel kon. En daarbij twee soorten yoghurt, magere en griekse.

DSC01100

 

Dit heb ik gekocht:

  • griekse yoghurt
  • gewone yoghurt
  • 1 doosje pitloze druiven
  • 1 limoen
  • 4 appels
  • bakje aardbeitjes
  • een mango
  • 3 abrikozen3 pruimen
  • een meloen
  • een bakje braambessen
  • een bakje blauwe besjes

Om een verschil duidelijk te maken tussen de gewone yoghurt en de griekse, heb ik bij de griekse wat limoen zeste gedaan. Doe dit voor je de limoen in 2 snijdt. Dan gaat raspen net iets beter! Daarna begin ik met de appels, zodat ik daar meteen limoensap op kan doen, zodat ze niet te metten bruin worden. De rest wordt in stukjes gesneden, telkens ongeveer even groot… en als laatste de doorgesneden besjes… en klaar!

DSC01102

 

Een gedachte over “Fruitsla

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

