Braambessencake

Ken je dat, dan koop je nog es een bakje braambessen, omdat je daar zo’n zin in hebt. En tegen de tijd dat je thuis bent, dan zien ze er niet meer uit! Bij mij gebeurde het laatst. Zondagavond een bakje gekocht. Maandag thuis gekomen na een dag werken en bramen en ze zagen er niet meer zo fris uit.

Een tijdje terug zag ik een superleuk filmpje over een cake met braambessen in. Ik had toen gedacht, misschien maak ik dit es met frambozen klaar. Maar nu ik daar zat met braambessen waar dringend iets mee moest gebeuren, heb ik meteen deze cake gemaakt. En het was smullen!

Je kunt alles terug vinden in het filmpje, maar hier even kort de ingrediënten en stappen opgelijst:

  • 330gr bloem
  • 175gr rietsuiker
  • 1 tl kaneel
  • 2 tl bakpoeder

meng deze ingrediënten

  • 3 eitjes
  • scheutje melk

mixen

  • 150gr boter

Nu is je beslag klaar

  • 250gr braambessen

Ik heb de helft van de braambessen mooi verspreid over de lagen beslag. Ik heb er geen bovenop gelegd. Zo heb ik de cake opgebouwd, eerste een gewone laag beslag, dan een paar braambessen verspreid. De helft van de braambessen heb ik nu door het beslag geroerd. Heel voorzichtig. Ik heb dit zo gedaan omdat ik een hele hoop versneden bramen had. Dan een laagje van dit nieuwe beslag erover. Weer wat braambessen. En dan het laatste beetje beslag. En hup in de oven.

Bak de cake ongeveer 1u’tje in de oven op 170°

DSC01050

Ook heerlijk met een bolletje ijs

3 gedachtes over “Braambessencake

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

