Marmercake

Wij hadden wat eitjes te veel, dus vroeg ik deze ochtend aan Dave, welke cake wil je graag. Hij koos voor die cake die niet gewone cake is en ook niet chocolade cake, maar de ideale mengeling. Marmercake dus.

DSC01208

Dit heb ik gebruikt voor mij cake:

  • 250gr zelfrijzende bloem
  • 250gr suiker
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 1tl bakpoeder
  • 6 eitjes, 5 dooiers en 6 keer het wit
  • 30ml melk
  • 250gr boter
  • 20gr cacaopoeder

Zo maak ik hem klaar:

Meng de eerste 4 ingrediënten samen, alle droge delen. Mix er dan de eitjes en de melk door. Door op deze manier te werken kan de je eitjes hard kloppen, het mengsel zal witter worden. Nu kan de boter erbij. Als je die op voorhand hebt uitgehaald dan zal die nu een beetje zacht zijn en makkelijk eronder gemengd worden.

Doe de helft van het beslag in de bakvorm aan de linker (of rechter) zijde, zo heb je straks bij elk stukje cake een beetje chococake. Meng nu het cacaopoeder onder de rest van je beslag. Doe ook dit beslag in de bakvorm, aan de andere zijde. Nu kun je met de steel van een lepel of zo de 2 lichtjes mengen.

Bak deze cake ongeveer een uur in een voorverwarmde oven van 180 graden.

Wat is jullie favoriet? Heb jij het meer voor een gewone cake, of net fan van de pure chocoladecake, of smelt je ook voor dit heerlijke duo?

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

