Graantjesmix

Soms, op zondag of op een feestdag, vergeet ik dat we voor 12u naar de winkel moeten. Dan luier ik te lang, doe ik alles net iets te veel op het gemak. En dan plots krijgen we honger, maar hebben we geen eten.

Dan maak ik iets uit de diepvries. Er zit altijd wel iets van vlees of vis in de diepvries. Deze keer heb ik er een graantjesmix bij gemaakt. Met een halve ui, die nog in de frigo lag, een restje paprika en drie soorten graantjes.

DSC02047

Dit heb ik gebruikt:

  • 70 gr couscous
  • 50 gr quinoa
  • 30 gr bulgar
  • 1/2 grote ui
  • 100 gr paprika’s in blokjes
  • komijn
  • ras el hanout
  • chilipoeder
  • zacht paprika poeder.

Kook de quinoa en bulgar samen. Volg de verpakking voor de kooktijden. Bij mij moest de quinoa 15 min en de bulgar 10 min. Na 5 min koken heb ik de bulgar bij de quinoa gedaan.

De couscous maak je snel klaar met wat kookvocht van de andere graantjes.

Stoof ondertussen de groenten. Als de graantjes klaar zijn. Giet ze af en stoof ze even mee in een warme pot. Kruid bij en dien op.

 

 

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

