Tompoes met foie gras

Je hebt echt voor en tegenstanders van foie gras. Ik vind het lekker en gelukkig werd het ook gesmaakt door mijn bezoek. Wij eten het zelden. Nu ik er zo op denk, bijna enkel met de feestdagen. Het is lekker, makkelijk klaar en perfect op voorhand klaar te maken. En geef toe, het ziet er heerlijk uit.

tompoes-met-foie-gras

Nodig voor 6 personen als aperitief hapje:

  • 3 sneetjes foie gras (mi-cuit als je dat vind)
  • 3 plakjes peperkoek
  • 1 Granny Smith
  • 6 tl chutney

Ik heb appel, peer en rozijnen chutney gebruikt. Maar hier passen veel verschillende chutneys bij. Denk aan, chutney van ui, mango, vijgen…

De tompoes klaarmaken is super simpel. Snij de foie gras in rechthoeken, op een manier dat je niets moet weggooien. Snij daarna de peperkoek in exact dezelfde vorm. Start met de peper koek en leg daarop de foie gras, een lepeltje chutney en een paar schijfjes appel. Als je dit op voorhand klaar maakt, wacht dan met de chutney en appel tot het laatste moment.

Smakelijk.


Dit gerecht maakt deel uit van een reeks, Kerst tapas. Bijkijk de volledige reeks hier.

Een gedachte over “Tompoes met foie gras

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

