Doop en verjaardag – how to throw a party?

_MG_2710

27 februari, party day voor ons! Dave was jarig, maar z’n verjaardag vieren, dat is niet echt z’n ding. Daarom stelde hij voor om Marthe die dag te dopen. Een weekje later zou het Norah haar verjaardag zijn. Als z’n familie afzakte vanuit limburg, dan organiseren we beter één groot feest. Doop en verjaardagen in één.

Dit is geen gewone wateetdave-blogpost. Meer een how to, om een feestje te organiseren.

Ingrediënten voor een feestje:

  • Een reden om te feesten, elke reden om te feesten is een goeie reden. Dus zoek het niet te ver.
  • een locatie om in te feesten
  • een mooi versierde tafel, vol met lekkers
  • plaats om kado’tje te zetten
  • En veel versiering, zo weet iedereen dat het een feestje is

Mijn ouders hun huis heeft al vele (kinder)feestjes doorstaan en gelukkig waren ze opnieuw zo vrij om ons de inboedel te laten reorganiseren. Locatie: CHECK

Mijn mooi versierde tafel vol lekkers, sweet table dus, werd de keukentafel. Het lekkers dat op m’n tafel stond waren:

  • Chocoladetaart, van de bakker, gevraagd zonder versiering. Zo kon ik hem zelf versieren en paste hij mooi bij alle andere taarten
  • Slagroomtaart met frambozen confituur erin, net zoals de chocoladetaart, van de bakker en zonder versiering.
  • Koekjestaart, ook crème au beurre taart genoemd. M’n mamas’s neef maakte heerlijke crème au beurre. M’n zus en m’n mama vormden hem om te een heerlijke taart. Lekker ‘smoesj’ zoals ik hem graag heb. ==> een goed recept vind je hier
  • Rijsttaart vers gemaakt van mijn tante, met een bladerdeeg bodem
  • Zandkoekjes, zelfgemaakt, door mezelf. :) Receptje volgt later.
  • Een pot vol snoepjes

 

Mijn sweet table versiering:

  • Prachtige, fleurige bloemen in leuke vaasjes. Een creatie van Costersveld
  • Feestconfetti in rood en goud. Gekocht bij Studio Lala
  • Verschillende soorten vlaggetjes op lekstok stokjes. Zelfgemaakt, geknipt van de flamingo feestprint Gekocht bij en gepersonaliseerd door Studio Lala
  • De taart standen zijn allemaal geleend. Dank u lieve vrienden en kennissen.
  • Naamkaartjes voor de taarten, zelf geknipt van de flamingo feestprint.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Voorzie ook steeds een ruimte om je kado’tjes op te plaatsen, na ontvangst. Zo vermijd je dat je ze ergens ondankbaar op de grond moet stapelen.

_MG_2730

De lage, lange kast was onze kado’tjes-ontvangst-tafel. Versiert met een gepersonaliseerd slinger van Studio Lala

 

Versiering versiering versiering!

Op tafel stonden bloemetjes, ik strooide luxe confetti in het rond en hing slingers op. Voor de kindjes waren er feesthoedjes en een mooie medaille voor de jarige.

Een hele grote aanrader is de feestprint van Studio Lala. Je kiest een printpakket, ik koos de flamingo’s, deze worden helemaal op maat geleverd als een digitale file. Daarin zitten oa gepersonaliseerde slingers, uitnodigingen, vlaggetjes voor op de taart, naambordjes, waaiers, medailles… Op de blog vind je tips en tricks hoe je dit allemaal in elkaar kan stoppen.

Hieronder mijn voorbereidingen, bijna zo fijn als het feestje zelf :)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Ook nadien heb je nog plezier aan al je feestspullen, zo kunnen folie ballonen lang je huis opvrolijken. Prima babyspeelgoed ook :)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Hoe geef jij een feestje? Wat moet er voor jou zeker zijn om een feest te zijn? Laat het me hieronder even weten.

Byebye

DSC04602.jpg

Is het gedaan? Dan neem ik die pot wel even mee.

 

Ik zou het fijn vinden als je me een reactie nalaat!

